Kölyökkutyát kaptam

2012.06.13.

Kölyökkutyát kaptam

Az első lépések!

Kölyökkutyát kaptam, mit tegyek?

Amennyiben ismerőstől, vagy ellenőrzött, ismert helyről érkezik a kiskutyus, akkor érdemes hozni pár napra való táplálékot abból, amit korábban evett, mivel a hirtelen táplálékváltás hasmenést, gyomorrontást okozhat. Ha a kutyus egészséges, erős, akkor 4-5 napig érdemes csak az új környezethez szoktatni, s ha az már megy, akkor felkeresni az állatorvost. Első oltást 6-7 hetes korban kell megkapniuk, lehetőleg még a születési helyén. Féreghajtást már 2 hetes korban el kell kezdeni, s utána 2 hetente ismételni a kölyök korban. Ha bármilyen panasz van a kutyussal: bágyadt, rossz kedvű, étvágytalan, emésztési problémák lépnek fel, akkor ne várjanak, hanem haladéktalanul forduljanak állatorvoshoz, mert a fiatal szervezet sokkal hamarabb kimerülhet, mint egy felnőtt. De ha minden rendben, akkor nincs különösebb teendőjük. Jelöljék ki a kutya helyét az otthonukban, beszéljék meg egymással mik azok a szabályok, amelyek szerint a kutyát irányítani, nevelni fogják, s ezeket nagyon következetesen tartsák is be! Mindenképpen jó minőségű prémium táppal, vagy házilag készítette eledellel kell etetni az állatokat egy éves korukig, hiszen ilyenkor épül ki a szervezet stabilitását biztosító csontváz és az ízületek, ilyenkor fejlődik az immunrendszer. Ha azt akarjuk, hogy hosszú távra egészséges kutyánk legyen, akkor elengedhetetlen a megfelelő vitaminok, aminosavak és a jó minőségű szénhidrát bevitele. Amint megkapta a kölyökkori védőoltásait, feltétlenül javasolt kutyaiskolába járni vele, mert itt a gazdi is nagyon sokat tanulhat arról, hogyan is kell jól foglalkozni a kutyákkal, s milyen igényei is vannak a kutyának! Ne feledjük, ők nem emberek, úgyhogy számukra nem ugyanaz jó, mint egy embernek!